Kostýmy
Velmi pomáhají uvěřitelnosti alternativní reality (stejně jako slovník, dekorace, rekvizity, nebo samotné místo pro akci).
Začínajícím hráčům vždy doporučujeme, aby dobře zvážili velké investice do kostýmů, které mohou být skutečně nákladné a jejich výroba vlastními silami dlouhá a náročná. Vždy je však lepší mít kostým vlastní, vyzkoušet si jej ještě před akcí a být s ním sžitý.
Možnosti jsou pro hráče dvě:
Spolehnu se na pomoc organizátorů
Není problém. Naše šatna skrývá leccos a kteroukoliv z postav umíme ilustračně vhodně doobléct. Stačí nám napsat orientační konfekční velikost (byť nedokážeme slíbit, že se do ní strefíme stoprocentně, rádi se jí přiblížíme co nejvíc).
Odpovídající kostýmové prvky najdete přímo na akci - nebudou to však úplně kompletní kostýmy a tak si některé věci stejně přivezete sami (bohužel, kvalit divadelní šatny pořád nedosahujeme):
kalhoty (jednobarevné, bez vzoru a nápisů, ideálně přírodní materiál bez velkého množství kapes)
sukni (jednobarevnou, bez vzoru a nápisů, ideálně přírodní materiál bez velkého množství kapes)
boty (jednobarevné, bez vzoru a nápisů, ideálně přírodní materiál bez velkého množství dekoračních prvků, můžou být vysoké)
(kdo má zájem o prvky z naší šatny, napíše nám nejpozději do 1.4.2019 na e-mail info@leirin.cz)
Přivezu si vlastní kostým
V pořádku. Stačí mít na zřeteli základní charakteristiku postavy - zejména její finanční zabezpečení a sociální postavení (Magister, který už roky působí na Majáku, sice možná dokáže z truhly vylovit slušnější outfit než ten, v kterém skotačí po útesech, ale jen stěží se vyfikne jako zámožná hlava akademie, která jen donedávna působila kousek od hlavního města).
Co se týče stylu, je to složité a jednoduché zároveň. Klíčovou formulací může být "fantasy vycházející z reálií evropského starověku a raného středověku". To znamená, že se pro inspiraci určitě můžete podívat, co řekne google na zadání "starověk (či raný středověk) oblečení", nebo si vzpomenout na svůj oblíbený film s dějem v daném období, nebo projít nabídky krejčovských dílen šijících pro ty, kteří se zabývající takzvanou "živou historií". Slovíčko "fantasy" je pro vás (i pro nás) obrovskou výhodou, protože znamená, že kostýmy pro tuto akci snesou rozličné i větší odchylky (třeba takový korzet určitě není typickým příkladem dámské módy evropského starověku, ale je určité schůdnější, než frak, rajtky, nebo skafandr).
Dokument, který by detailně popisoval trendy leirinské módy pro jaro 316, skutečně neexistuje. Důvod je prostý. Raději našim účastníkům v této věci necháváme volnější ruku a vy na tom nebudete jinak.
Výhoda vlastního kostýmu je nejvýraznější v tom, že vím, co od něj můžu očekávat a nebudu se divit, když mi organizátor nabídne něco, co je sice samo o sobě hezké, ale vůbec to neodpovídá mojí vlastní představě o postavě, kterou se mám stát
Některé skupiny postav podléhají určitým specifickým pravidlům (nic náročného)
Řád Jarjesti
- Platí, že si pro vážné události a slavnostní chvíle obléknou něco v bílé a červené. Obvykle oblékají širší kalhoty, tuniky či tógy, pláště a nezřídka i kápě.
Mágové
Různé světy nosí obrovský počet rozličných druhů mágů. Jeden by se lehce spletl a tak ty z Leirinu specifikujeme.
- ANO: kutně, róbě, rouchu, plášti, kápi a dlouhé holi.
- NE: cylindru, špičatému klobouku, školské uniformě s výšivkou "HP", šále Nebelvíru, krátké hůlce a koštěti
Personál Villa Arcana (sochy)
Socha je socha a materiál si pro tu svoji vybere hráč sám. Je čistě na hráčské libovůli a odhodlání, jestli
- bude sochou, která je sama o sobě nahá, ale vhodně se oblékla do lidského šatstva (takový hráč zvolí "obyčejný" kostým, ale viditelné části vlastního těla, jako ruce, či tvář, natře barvou na tělo podle zvoleného materiálu.
- bude sochou, která byla vytvořená už oblečená (takový hráč si víkend užije v oblečení, které je rovněž nabarveno podle zvoleného materiálu, tudíž je těžší, tvrdší a nedýchá tolik co tkanina, kterou taková procedura minula - vypadá to ale parádně,co si budem povídat).